Тема виховного заходу: «Казка про правила дорожнього руху»
- Закріпити і актуалізувати знання учнів з правил дорожнього руху;
- Розвивати вміння і навички свідомо дотримуватися правил дорожнього руху, щоб уникнути травм і нещасних випадків ;
- Розвивати пізнавальні інтереси дітей ;
- Виховувати навички свідомої та дисциплінованої поведінки на вулиці;
Обладнання:
таблиці
з правил дорожнього руху, презентація
з малюнками до казки.
Хід заняття
І.
Організаційний момент.
Надворі
зима чи спека ,
Любіть
себе та інших поважайте ,
своє
життя й здоров’я
бережіть
І
правильну дорогу вибирайте,
Якщо
бажаєте до старості дожить.
Щоб
не спізнитися , ви не поспішайте ,
Раніше
вийдіть , щоб спокійно йти.
ІІ.
Повідомлення теми заняття.
ІІІ.
Читання казки про правила дорожнього
руху.(Під
час прослуховування казки вчитель
показує слайди на моніторі).
Казка
про Правила дорожнього руху
У книжковім
магазині на полицях і вітрині різних
книжечок багато.
Ми прийшли туди
із татом.
В обкладинках
кольорових є вірші, казки чудові,
і букварик, і пісні,
та сподобались
мені «Правила для пішохода».
Прошу в тата:
«Купиш? Згода?»
Батько
посміхнувсь:«Дитина знати правила
повинна».
Книжку ввечері
гортали і малюнки розглядали.
На малюнках —
місто-диво — і чистеньке, і красиве.
Всі будиночки
казкові, гарні, наче іграшкові.
Навкруги цвітуть
садки і веселі квітники.
По дорозі мчать
машини і сучасні, й старовинні.
Не машини —
супер-клас! Бачу їх у перший раз.
Ніч настала.
Засинаю. Дивне місто уявляю.
Постає перед
очима хатка з гарними дверима.
Двері скрипнули
тихенько, відчинилися легенько.
Хтось прошепотів:
«Будь ласка, завітай у нашу казку».
Знаю, що лежу у
ліжку, а хатинка ця — із книжки,
та як просять,
завітаю, в гарнім місті погуляю.
Двері ширше
відчинив і поріг переступив.
Бачу хлопчика
сумного:— Чи потрібна допомога?
Відповів: «Учора
злива всі дорожні знаки змила.
На дорозі нелади,
страшно й глянути туди.
Не згадаємо
ніяк, де який потрібен знак.
У біді допоможи,
що робити, підкажи.
Пензлі з фарбами
взяли і на вулицю пішли.
Там безладдя:
мчать машини без обмежень, без упину.
Ще хвилина — і
зіткнуться, поламаються, поб'ються!..
Я машини зупинив.
Посередині
провів білу лінію чудову,
Не звичайну —
розділову.
І машини в два
потоки їдуть в протилежні боки.
Діти в школу
поспішають, під колеса вибігають.
Обережніше,
малечо! На дорозі небезпечно!
Ми це
місце розфарбуєм, білі смужки намалюєм.
Наша «зебра»
непроста — без копит і без хвоста, не
гуляє, не біжить,
серед вулиці
лежить,
Щоб дізнались
я і ти, де дорогу перейти.
Злива знаки
зовсім змила, лиш таблички залишила.
Намалюємо ж як
слід «Пішохідний перехід».
Хай малесенька
людина попереджує машини:
— Зачекайте, не
спішіть, пішохода пропустіть!
Люди бачать знак
здалеку, захист він дає, безпеку,
Бо велику силу
має: він машини зупиняє.
Ось і школа
недалечко, з неї вибігла малеча.
Наче зграйка
пташенят, всі на вулицю біжать.
До зупинки
поспішають і уваги не звертають:
По дорозі йдуть
машини, небезпечні для людини.
Водії, не слід
спішити: Обережно! Школа! Діти!
Як на вулиці
гуляти, кожному потрібно знати.
Автотраса — для
машини. Тротуари — для людини.
А чи добре знаєш
ти, із якого боку йти?
Як гуляєм по
бульвару чи йдемо по тротуару,
То тримаємось
праворуч, обминаєм тих, хто поруч.
Хто це правило
не знає, іншим людям заважає.
Далі ми йдемо
по місту, хочемо в тролейбус сісти.
Та тролейбуси
й таксі обминають нас усі.
Де зупинка? —
всі питають, позначок ніде немає.
Ось таблички ми
знайшли, пензлі з фарбами взяли.
Намалюємо
машинки, щоб позначити зупинки.
Для таксі є «Т»
у крузі, пам'ятайте знаки, друзі!
У тролейбус ми
сідаєм. Як поводитися, знаєм:
Не шуміти, не
штовхатись, чемно й лагідно триматись.
Без квиточка,
знає кожен, їхать в транспорті не можна.
Старшим людям,
як годиться, треба місцем поступиться.
Хочеш вийти —
не штовхайся, потихеньку просувайся.
Як зійшов —
шукати слід пішохідний перехід.
Перехрестя перед
нами. Що тут діється, словами
Дуже важко
описати, так машин стоїть багато.
Це справжнісінький
затор — поламався світлофор.
Як побачив він,
що злива всі дорожні знаки змила,
Очі з ляку враз
закрив і машини зупинив.
Світлофор
відремонтуєм — хай старається, працює.
Знову світлофор
моргає і машини пропускає,
перехрестя
регулює, пішоходами керує.
В нього на чотири
боки є по три кругленькі ока.
Ними світить
недаремно. Як подивиться зеленим
— ЙДИ скоріше,
не зівай!Світить жовтим — зачекай!
А червоним —
СТІЙ! Не йди, щоб уникнути біди.
Там, де вулиця
широка і машини в два потоки,
людям важко
перейти, треба вихід нам знайти.
Під землею є
прохід — це підземний перехід.
- Розмалюємо
табличку: хай людина невеличка
Вниз по сходинках
іде, за собою всіх веде
І підземним
коридором виведе людей нагору.
От і все — порядок
в місті. Кожен знак — в потрібнім місці.
Повертаємось
додому, а там люди незнайомі
З квітами на нас
чекають. Мер обняв, поздоровляє,
Із ДАІ інспектори
нас хвалити почали.
За знання дорожніх
правил нам вручили по медалі і
справжнісіньку машину...
Сон скінчився
— я прокинувсь.
Фізкультхвилинка.
Діти
стоять у одну шеренгу.
– Я іду по тротуару | Діти крокують і розводять руки | |
Чи гуляю по бульвару | ||
Де перехід на вулиці | ||
І якщо відсутній знак, | ||
Треба нам зробити так: | ||
При дорозі зупинись, | Зупиняються, дивляться наліво. | |
І наліво подивись | ||
Бачиш транспорту немає | ||
До середини рушаємо | Знову крокують | |
Посередині дороги зупинись | Зупиняються, дивляться направо. | |
І направо подивись, | ||
Всі машини пропусти | ||
Після цього можеш йти. | Знову крокують. |
В.Паронова
-
Дітки, а чи сподобалась вам казка,
яку ми з вами прочитали? А тепер давайте
перевіримо , як ви знаєте правила
дорожнього руху, чи можна вас назвати
гарними знавцями правил дорожнього
руху.
Відгадувавання
загадок .
Всім перехожим я моргаю,
Щоб пильно глянули на мене.
Очей же я аж троє маю:
Червоне, жовте і зелене! (Світлофор)
Щоб пильно глянули на мене.
Очей же я аж троє маю:
Червоне, жовте і зелене! (Світлофор)
Що за коник полосатий
На дорозі коло хати?
«Зебра», кажуть, уляглась –
Звідкіля вона взялась?
«Зебра» в нас на переході –
Та чи є така в природі? (Пішохідна розмітка «Зебра»)
На дорозі коло хати?
«Зебра», кажуть, уляглась –
Звідкіля вона взялась?
«Зебра» в нас на переході –
Та чи є така в природі? (Пішохідна розмітка «Зебра»)
На дорозі звір лежить:
Весь у смужку, ніби спить.
У степу він народився,
А у місті нам згодився.
Цього звіра звати «зебра»,
В нього є смугасті ребра.
Знає кожний пішохід –
Це безпечний … (Перехід)
Весь у смужку, ніби спить.
У степу він народився,
А у місті нам згодився.
Цього звіра звати «зебра»,
В нього є смугасті ребра.
Знає кожний пішохід –
Це безпечний … (Перехід)
Я
не їм вівса , ні сіна ,
Дайте
випити бензину .
Усіх
коней обжену ,
Кого
хоч наздожену .
(
машина)
Гра
«Дозволено-недозволено»
І
проспекти, і
бульвари —
Всі шумливі в наші дні,
Ти проходь по тротуару
Лиш по правій стороні!
Пустувати
тут, де люди, — ... (заборонено)
Стань взірцевим пішоходом!
Це
— ... (дозволено).
Як заходиш до трамвая,
Краще уперед пройди,
Не крутись, це заважає,
Стій спокійно чи сиди,
їхать "зайцем" — знають всі
Це
— ... (заборонено).
А бабусі дати місце —
Це
— ... (дозволено).
Якщо ти гуляєш десь
там,
Бігаючи, не забудь:
Переходиш перехрестя —
Особливо пильним будь.
Йти,
коли червоне світло, — (заборонено)
На зелене навіть дітям
Йти
... (дозволено).
ІV.
Підведення підсумків .
Молодці
, діти. Ви всі гарно попрацювали .
Я
сподіваюсь ви і надалі так само гарно
будете знати ПДР і завжди їх свідомо
виконувати .
Діти
виконують пісню «Переход дороги». Все
, усі молодці, всім спасибі . Наш урок
закінчився .
Немає коментарів:
Дописати коментар